
AGENCIA MANACORNOTICIAS 06/11/2025 - 17:14:17 | ![]() ![]() |

![]() | Segons la regidora de Biblioteques, Marina Obrador, “amb aquest projecte volem que els llibres surtin al carrer i arribin a tothom, que la lectura sigui una experiència compartida i viva dins els nostres pobles”. |
L’Ajuntament impulsa el projecte “Biblioteca oberta: llibres que volen” amb la creació de dues biblioteques lliures a Cas Concos i s’Horta. L’Associació de Mestresses de Cas Concos i l’Agrupació Marina de s’Horta participen del projecte. Amb motiu de la celebració del Dia de les biblioteques, el passat 24 d’octubre, l'Ajuntament de Felanitx, a través de la seva secció de Biblioteques, ha signat un document de compromís de col·laboració amb l’Associació de Mestresses de Casa de Cas Concos i l’Agrupació Marina de s’Horta per posar en marxa el projecte “Biblioteca oberta: llibres que volen”, una iniciativa que vol fomentar la lectura, la cooperació i la participació ciutadana mitjançant la creació de dues biblioteques lliures en aquests nuclis del municipi.
El projecte neix amb la voluntat d’acostar la lectura als nuclis de població que no disposen de biblioteca pròpia, com són Cas Concos i s’Horta, i alhora impulsar l’intercanvi de llibres i la cultura compartida entre veïns i veïnes. Amb el temps, es farà extensiu a altres indrets del terme municipal.
Aquestes biblioteques lliures seran espais d’accés públic les 24 hores del dia, situats a zones exteriors d’ús comunitari. Els mobles i els primers llibres seran aportats per la Biblioteca Municipal de Felanitx, mentre que les associacions participants s’encarregaran de la decoració, el manteniment i la dinamització; també la ciutadania podrà aportar llibres i colaborar ja que serà un punt d’intercanvi.
Segons la regidora de Biblioteques, Marina Obrador, “amb aquest projecte volem que els llibres surtin al carrer i arribin a tothom, que la lectura sigui una experiència compartida i viva dins els nostres pobles”. Aquest compromís és l’inici que sustenta la col.laboració, que ja està en marxa, entre les associacions ja assenyalades i les biblioteques de l’Ajuntament de Felanitx, per al foment de la lectura i la participació en la cultura del municipi.
El projecte té una durada inicial d’un any, prorrogable automàticament, i serà supervisat per una comissió de seguiment formada per representants de la biblioteca i de les associacions signants, que es reunirà anualment per valorar el funcionament dels punts d’intercanvi. A més de promoure la lectura, “Biblioteca oberta: llibres que volen” pretén enfortir els valors de sostenibilitat, cooperació i confiança entre la ciutadania, fomentant el respecte pels espais comuns i la participació de les entitats locals en iniciatives culturals comunitàries.


- Preguntas de VOX Manacor en el Plenario: Llegada de migrantes en patera según el CNI; Reformas Centro de Día; Retiraron los contenedores de basura de S’Espinegar y varios días después siguen sin recipientes?
- EL PP TRAICIONA A CEUTA Y SE ARRODILLA ANTE SÁNCHEZ AL VOTAR EN CONTRA DE LA DEFENSA DE NUESTRAS FRONTERAS
- El Festival Ciclop fa inicia una col·laboració triennal amb Irlanda i fa el salt cap a Inca
- El Partido Popular consigue que el Consell exija a Sánchez actuar ante la presión migratoria pese al voto en contra del PSOE
- L’Ajuntament de Manacor informa que el període voluntari de pagament dels tributs municipals corresponents a l’any 2026 començarà dia 15 de setembre i s'estendrà fins dia 1 de desembre
- Preguntas al Pleno de Manacor desde el PP: Edificios en ruinas con sobreocupación; Obras de la guardería de Porto Cristo; Inundaciones reiteradas con más de 30 cm de altura en la calle Son Servera
- La restauración de Mallorca alerta del peor arranque de septiembre que recuerda el sector
- Calonge ja ho té tot a punt per a les Festes de Sant Miquel 2026
- PIMEM ha gestionado subvenciones para 14 empresas y con un montante de 109.574 euros
- El Consell impulsa Mallorca como destino oleoturístico a través de la red Oleoturismo España, valora no solo el aceite, las zonas productoras, paisajes singulares, las almazaras, gastronomía

























Sí
No


















