
cpermallorca 09/03/2026 - 15:37:09 | ![]() ![]() |

"El Govern deixa morir la llet mallorquina per falta de voluntat"
Coalició PER MALLORCA ha denunciat avui la "passivitat absoluta" del Govern i del Consell de Mallorca davant el tancament definitiu d’Agama. La formació alerta que aquesta decisió deixa tres explotacions ramaderes en situació límit. El tancament suposa la pèrdua definitiva de la compra de llet local per part de la principal indústria de l’illa. Aquest desenllaç certifica, a més, el fracàs de qualsevol sortida cooperativa.
Des de la coalició subratllen que el problema no era imprevist. El Govern havia fixat el 31 de desembre de 2025 com a data límit per trobar una solució. Tot i això, Coalició PER MALLORCA lamenta que no s’hagi executat cap pla de salvament efectiu. La formació considera especialment greu el fracàs del projecte "industrial estratègic" declarat el 2023. Ara, el Govern ha de reclamar 1,1 milions d’euros en subvencions a l'empresa per incomplir el manteniment de l'activitat.
Davant aquesta situació, la formació exigeix explicacions immediates a la presidenta Marga Prohens i als consellers responsables. També assenyalen directament el president del Consell, Llorenç Galmés, i la consellera Pilar Amate per la seva inacció.
Joan Serra, coordinador general de Coalició PER MALLORCA, ha estat contundent:
"El Govern i el Consell han fallat estrepitosament. Tenien informació, temps i instruments, però no han fet el que tocava per evitar el tancament d’Agama. Han actuat amb una deixadesa total."
Serra ha advertit que "sense indústria lletera ni marques arrelades com Laccao, Mallorca queda encara més sotmesa a un monocultiu turístic intens". El coordinador general conclou que, quan un territori deixa caure el sector primari, el resultat és una "dependència absoluta de l’exterior".
Joan Serra ha tancat la seva intervenció amb un missatge clar: "Mallorca no necessita més fotos amb producte local. Necessita un Govern i un Consell que s'arromanguin per evitar que el nostre camp desaparegui davant la seva passivitat."


- L'Ajuntament de Son Servera present en la celebració del mil·lenari de Cervera, una trobada històrica de germanor que ha reunit un total de 20 pobles d'arreu que comparteixen la mateixa arrel toponímica
- La familia del Palma Futsal se reúne en Vorera
- Reclaman su presencia en ámbitos como la sanidad, la educación o los servicios públicos
- Cap Vermell Grand Hotel recibe dos llaves MICHELIN y se consolida como destino gastronómico y de golf en Mallorca
- ACTIVITATS previstes a VILAFRANCA per aquesta setmana
- El XIV Premi Vila de Santanyí Francisco Bernareggi d’Arts Visuals 2026 consolida la seva rellevància amb un rècord de participació i l’anunci dels deu finalistes
- La fachada del Museo Krekovic ya luce el mural ganador del I Premio KrekoArt
- El Govern balear avanza hacia una atención más personalizada de las personas con Alzheimer para preservar su autonomía y calidad de vida, que los recursos y los profesionales se adapten a cada persona y las familias
- CAÑADAS: «EL GOBIERNO HACE NEGOCIO CON EL SUFRIMIENTO DE LOS CIUDADANOS DE BALEARES CADA VEZ QUE LLENAN EL DEPÓSITO»
- Nace Jóvenes de Esquerra Unida. Una organización juvenil política que quiere transformar Mallorca












































