
AGENCIA MANACORNOTICIAS 12/06/2026 - 08:07:55 | ![]() ![]() |

![]() | L’Auditori ha estat testimoni d’un vespre únic en què la música, la memòria, la llengua i el compromís col·lectiu han anat de bracet per retre homenatge a una de les entitats més actives i influents |
COMUNICAT: JOVES DE MALLORCA PER LA LLENGUA, HOMENATJATS A MANACOR PER MÉS DE 30 ANYS DE COMPROMÍS AMB LA LLENGUA. L’entitat ha rebut el Reconeixement de Mèrits de l'Escola Municipal de Mallorquí per la seva contribució a la defensa, la promoció i la normalització de la llengua catalana a Mallorca i per més de trenta anys impulsant projectes, campanyes i espais de participació per al jovent en català.
L’Auditori de Manacor ha estat escenari, aquest dijous horabaixa, de l'acte del Reconeixement de Mèrits 2026, que enguany l'Escola Municipal de Mallorquí ha concedit a l'entitat Joves de Mallorca per la Llengua.
La cerimònia ha estat una proposta escènica concebuda especialment per a l’ocasió, amb dramatúrgia i direcció artística de Joan Toni Sunyer i Joan Miquel Artigues. A través de la música en directe, les projeccions audiovisuals i la recuperació de records vinculats als Acampallengües (celebrat enguany a Manacor), el públic ha recorregut més de tres dècades d’història de Joves de Mallorca per la Llengua i ha reviscut el paper que han tengut centenars de joves en la defensa i la promoció del català arreu de Mallorca.
El batle de Manacor, Miquel Oliver, ha destacat, en la seva intervenció, la trajectòria de l'entitat i el seu paper fonamental en la defensa de la llengua catalana a Mallorca: "Durant tres dècades, Joves de Mallorca per la Llengua ha contribuït a construir una idea compartida de comunitat i ha ajudat generacions senceres a entendre que la llengua no és només una eina per comunicar-nos, sinó també una manera de relacionar-nos, de reconèixer-nos i de construir futur."
També ha subratllat la capacitat de l'entitat per convertir la defensa de la llengua en una experiència compartida per milers de joves al llarg de tres dècades: "La història de Joves de Mallorca per la Llengua és la història d’una flama que ha passat de mà en mà durant trenta anys sense extingir-se mai. És la prova que una petita espurna, quan en troba d’altres, pot il·luminar tot un país."
Representants de les diferents generacions que han format part de Joves de Mallorca, han agraït el reconeixement a l'Escola Municipal de Mallorquí, a l'Ajuntament de Manacor i a totes les persones que han format part de l'entitat durant aquests més de trenta anys de trajectòria. Durant la seva intervenció, han reivindicat la vigència del compromís col·lectiu amb la llengua catalana i la necessitat de continuar creant espais de participació per a les noves generacions:
"Organitzar-nos, cuidar-nos, teixir xarxa i lluitar junts per una causa comuna, com és la defensa de la nostra llengua, és l'eina més potent i transformadora que tenim." "Impliqueu-vos, participau i sentiu la vostra veu amb orgull. La llengua, la cultura, la nostra identitat i el futur del nostre país necessiten compromís i la voluntat de tots aquells que l'estimam."
Els padrins dels guardonats, Xítxeros amb Empenta, han destacat la tasca sostinguda de Joves de Mallorca per la Llengua en favor del català i la seva capacitat de mobilització social al llarg dels anys: "Joves de Mallorca per la Llengua ha demostrat una cosa molt important: que el jovent, quan s'organitza, és capaç de fer grans coses."
La música ha estat un dels grans fils conductors de l'espectacle, amb les actuacions de Cris Juanico, Pitxorines, Mar Grimalt, Pemi Fortuny i Fora des Sembrat, artistes vinculats a diferents etapes de la història dels Acampallengües i de la mobilització juvenil en defensa de la llengua. Les seves interpretacions han contribuït a reconstruir la banda sonora de més de trenta anys d'activisme lingüístic i cultural.
L'Escola Municipal de Mallorquí ha convertit aquest Reconeixement de Mèrits 2026 en una declaració de reconeixement a una entitat que ha fet de la defensa de la llengua catalana una causa compartida per milers de persones i que ha contribuït decisivament a reforçar-ne la presència social entre el jovent.
El públic, emocionat i entregat, ha viscut l’acte com un reconeixement compartit a totes les generacions que han format part de Joves de Mallorca per la Llengua. L’Auditori ha estat testimoni d’un vespre únic en què la música, la memòria, la llengua i el compromís col·lectiu han anat de bracet per retre homenatge a una de les entitats més actives i influents en la promoció del català a Mallorca.
L'Escola Municipal de Mallorquí reconeix la contribució de Joves de Mallorca per la Llengua a la defensa, promoció i normalització de la llengua catalana a Mallorca, així com la seva capacitat de generar espais de participació, consciència lingüística i cohesió social entre el jovent. Fundada l'any 1994, l'entitat ha impulsat iniciatives emblemàtiques com l'Acampallengua, el Correllengua i nombroses campanyes de sensibilització lingüística, esdevenint una de les principals plataformes de mobilització juvenil en favor del català.


- La Plataforma Ciudadana en contra de la Macrogranja de Gallinas en Son Brau de Manacor ha anunciado una próxima reunión el martes 16 de junio a partir de las 19:30 horas en las Escoles Velles de Petra
- Actos previos en Málaga con la mirada en la "7ª Copa del Mundo de Tiro con Honda" que tendrá lugar en la isla de Ibiza del 19 al 25 de Octubre 2026, un deporte muy nuestro de Baleares
- L’Auditori de Manacor ha estat escenari de l'acte del Reconeixement de Mèrits 2026, que enguany l'Escola Municipal de Mallorquí ha concedit a l'entitat Joves de Mallorca per la Llengua, per 30 anys de compromís
- ANPE RECLAMA MEDIDAS DE FLEXIBILIZACIÓN PARA GARANTIZAR LA COBERTURA DE PLAZAS DOCENTES EN BALEARES
- El PP saca adelante mociones de apoyo a las fuerzas de seguridad y reclama elecciones ante los casos de corrupción del Gobierno de Sánchez
- Declarado un incendio en el Hospital de Manacor, sobre las 16h y unos pocos minutos se ha lanzado la voz de alarma y el intenso humo ha obligado a desalojar trabajadores y una de las plantas, no hay heridos
- Evento solidario The Battle of Stars, en el Golf de Son Servera, usuarios del Centro ocupacional Sa Riera con Rudy Fernández, Pepe Reina, Javier Clemente, Miquel Àngel Nadal, Luis Milla, Fran González, Julio Salinas
- El Consell de Mallorca aprueba por unanimidad las propuestas de los Premios, Honores y Distinciones 2026
- L’Ajuntament de Santanyí aprova l’adhesió al sistema VIOGEN per optimitzar la protecció de les víctimes de violència de gènere
- España lidera el crecimiento de las reservas hoteleras en Europa con un aumento del 11,5%, según SiteMinder

























Sí
No




















